Opdrachtgever: Solico Engineering
Locatie: Oosterhout, Nederland
Jaar oplevering: 2010
Oppervlakte: m2
Materiaalsoort: Composiet
Bijzonderheden: Een sensor-arm die niet trilt wanneer hij naast een Audi-sportwagen wordt gehouden die met 250 km/u in de “Ingolstadt” -windtunnel rijdt.
Voor de composiet sensor-arm van de Audi Windtunnel heeft Solico Engineering B.V. de constructie ontworpen en structureel doorgerekend. De opdracht was simpel: Het ontwerpen van een sensor-arm die niet trilt wanneer hij naast een Audi-sportwagen wordt gehouden die met 250 km / u in de “Ingolstadt” -windtunnel rijdt. Dit was geen gemakkelijke taak.
Maar met de juiste composietontwerpen, berekeningen en materiaal(en) heeft Solico Engineering dit, in goede samenwerking met onder andere Holland Composites, volgens de verwachtingen van de klant kunnen leveren. “Een mooi voorbeeld van wederom een perfecte samenwerking voor een speciaal project”, aldus Dhr. Eric van Uden van Solico Engineering B.V.
Aerodynamische prestaties spelen een cruciale rol bij het verminderen van het brandstofverbruik. Elk prototype van Audi besteedt meer dan 1.000 uur aan verbeteringen in de windtunnel. Gestroomlijnd voor efficiëntie.
Wanneer u een website bezoekt, kan deze informatie in uw browser opslaan of ophalen, meestal in de vorm van cookies. Beheer hier uw persoonlijke cookiediensten.